198 West 21th Street, Suite 721
New York, NY 10010
youremail@yourdomain.com
+88 (0) 101 0000 000
Follow Us

Wijnonderzoek | LFE

 

 

 

 

 

De vraag
Wijnimporteur LFE wil niet alleen expert zijn op het gebied van wijn, maar ook op het gebied van de consument. Met kennis over onbewust gedrag kan LFE haar wijn-omzet in de horeca vergroten en gasten te overtuigen om te kiezen voor wijn in plaats van bier of fris.

 

De methode
Er is een literatuurstudie gedaan, waarbij gezocht werd naar relevante artikelen over de factoren die van invloed zijn op wijnconsumptie, waar onder andere keuzegedrag, smaakperceptie en betalingsbereidheid een belangrijke rol in spelen.
Middels een (Virtual Reality) experiment werden deze inzichten getoetst bij acht verschillende locaties van Bregje en Fletcher.

Vervolgens werd de data van kwantitatieve vragenlijsten, omzetgegevens en onze Virtual Reality tool geanalyseerd voor de aandacht meting van de gewijzigde wijnkaart.

 

Het resultaat

Bij proeflokaal Bregje had het plaatsen van de wijnattributen een positief effect op de omzetcijfers. Vooral nieuwe bezoekers bleken hier ontvankelijk voor. Uit het onderzoek is gebleken dat het uitlichten van specifieke wijnen op de wijnkaart de aankoop van deze wijnen laat toenemen. De aandacht op de wijnkaart kan geoptimaliseerd worden door het plaatsen van duidelijke categorieën en afbeeldingen van wijn(glazen), evenals het benoemen van “tips” of “favorieten”.
LFE heeft een overzichtelijk rapport ontvangen met de resultaten van de onderzoeken en concrete adviezen.

Previous Project
Next Project