198 West 21th Street, Suite 721
New York, NY 10010
youremail@yourdomain.com
+88 (0) 101 0000 000
Follow Us

VR-onderzoek in de zorg | Arla

 

 

 

 

 

De vraag

Ondervoeding is een belangrijk probleem dat speelt onder ouderen. Met de kennis dat patiënten aansterken door genoeg eiwitten binnen te krijgen, heeft Arla een lekkere, eiwitrijke lunch ontwikkeld. Dit product kan van toegevoegde waarde zijn voor de maaltijden in zorginstellingen. Consumatics werd daarom aangehaakt om het volgende te onderzoeken: wat doet een mooi gepresenteerde Arla-lunch met de gemoedstoestand van de patiënten en de algehele tevredenheid over het ziekenhuis?

De methode

Om dit te onderzoeken is er gebruik gemaakt van onze eigen ontwikkelde onderzoekstool OSQAR. Hiermee konden middels een Virtual Reality scenario ouderen verschillende lunches laten ervaren en vragen wat zij van deze maaltijden vonden. In het scenario was het mogelijk om in 360 graden rond te kijken in een kamer van de zorginstelling, terwijl de lunch werd opgediend. De vragen waren vooral gericht op de presentatie van de lunch, het uitkijken naar een maaltijd in het algemeen, belangrijke momenten op een dag, betalingsbereidheid en hoe het ziekenhuis in zijn totaliteit wordt beoordeeld.

Het resultaat

Samen met Arla hebben we de handen ineengeslagen om te zorgen voor een gezonde, lekkere, mooi gepresenteerde lunch die ondervoeding onder ouderen tegengaat.

In de onderstaande Infographic zijn de belangrijkste onderzoeksresultaten te zien! Hieruit bleek dat een aangeklede lunch erg veel voor de ouderen kan betekenen!

Previous Project
Next Project