De vraag
Waar baseren onze gasten de keuze voor een bepaald product op? Hoe kunnen we zorgen voor een prettigere en effectievere opstelling voor de gast en voor de andere stakeholders?
De methode
Met OSQAR, onze eigen ontwikkelde onderzoekstool, is de huidige opstelling van de Bakery gefilmd in de Shell. Daarna is de film digitaal bewerkt. Daardoor zijn er drie situaties gecreëerd. 300 personen die exact in de doelgroep passen beleefden de verschillende condities in Virtual Reality. Tijdens het zien van deze beelden ontvingen de deelnemers verschillende vragen om te zien welk product zij zouden gaan kopen. Doordat er drie versies van de filmpjes waren, werd iedereen onbewust meegenomen in een andere situatie waardoor verschillen in (keuze)gedrag konden waarnemen. Als laatste werd er ook een heatmap gemaakt, om inzichtelijk te maken waar de mensen naar hebben gekeken.
Het resultaat
Het onderzoek biedt boeiende inzichten voor de doorontwikkeling van de Bakery van de Shell. Intussen is Daily by Shell al op diverse plekken te vinden, waar onze inzichten in verwerkt zijn. Bakerstreet heeft hiermee gericht keuzes gemaakt die leiden tot een prettigere en effectievere opstelling!