198 West 21th Street, Suite 721
New York, NY 10010
youremail@yourdomain.com
+88 (0) 101 0000 000
Follow Us

Slaapervaring hotellerie | Auping

 

 

 

 

 

De vraag
In de hotellerie lijkt er weinig aandacht voor slapen te zijn. Is dit terecht? Of draagt een goede nachtrust bij aan de complete ervaring voor de gast en laat dit de omzet stijgen voor de hotels?  Consumatics is ingeschakeld om te onderzoeken wat het belang is van een goede nachtrust in de hotellerie.


De methode
Uit 28 wetenschappelijke studies zijn relevante inzichten over nachtrust en slaap verzameld. Hierna werd er gekeken naar de attitude tegenover slaap in de hotellerie door in gesprek te gaan met tien hoteliers. Vervolgens werd in online reviews gezocht naar verschillen tussen hotels met Auping bedden en hotels zonder Auping bedden. Als laatste stap vonden er Expert Visits plaats om het gedrag van gasten en personeel in “Auping” hotels en “non-Auping” hotels te onderzoeken.

Het resultaat
Er is een rapportage aangeleverd aan Auping met concrete adviezen waar zij mee aan de slag kunnen. Zo kan Auping bijvoorbeeld in overweging kunnen nemen zich te focussen op een sterk pakket promotionele materialen voor gebruik in hotels. Denk aan raamstickers “In dit hotel slaapt u in een luxe Auping bed”, baliedisplays, deurhangers en informatiemateriaal voor op de kamers.
Ook is er aangeraden om een product te bedenken ten behoeve van de productiviteit. Denk aan het lichter maken van het matras, maar ook een matras dat makkelijk is aan te passen op lichaamsgewicht. Daarnaast is er veel vraag naar een bed dat in een handomdraai van één- naar tweepersoons kan worden omgezet.

Previous Project
Next Project