198 West 21th Street, Suite 721
New York, NY 10010
youremail@yourdomain.com
+88 (0) 101 0000 000
Follow Us

Jacobs Douwe Egberts

 

 

 

 

 

Nieuw concept voor studenten | JDE

De vraag

Jacobs Douwe Egberts Professional schakelde Consumatics in om een specifiek concept te ontwikkelen voor hun Education markt om de studenten nog beter te kunnen bedienen. De vraag ontstond om een concept te creëren die specifiek studenten blij maakt en past bij de leefstijl van hen.

De methode

Aan de hand van vooronderzoek heeft Conceptional verschillende beelden gecreëerd. Deze beelden zijn in 360 graden opgemaakt. Vervolgens zijn verschillende situaties voorgelegd aan honderden studenten. Deze studenten kregen een VR-bril op, waarbij ze in één van de horecaomgevingen belandden. In deze virtuele omgeving beantwoordden zij vragen, die relevant zijn voor deze doelgroep. Het gaf inzicht op hun prijsperceptie, relaxed gevoel, toevoeging voor de school en meer. Ook is dit voorgelegd in een situatie zonder DE-uitingen, om ook te zien of het merk an sich een invloed had.

Het resultaat

Het resultaat was duidelijk. De studenten waren het meest positief over het concept The Brew. Dit is vervolgens gebouwd op de HAN als eerste locatie. Het onderzoek heeft bewijs en inspiratie gegeven hoe The Brew succesvol ingezet kan worden. De prijs van een kop koffie is op de cent overgenomen en wordt goed ervaren. Ook zijn de beelden nog gebruikt op de facility beurs, zodat (potentiële) scholen in aanraking konden komen met het concept.

 

Nieuwe kantine concepten in VR | Jacobs Douwe Egberts

De vraag

Wat vinden studenten van onze verschillende, nieuwe kantine concepten? Wat is de kracht van het Douwe Egberts logo?

De methode

We hebben op verschillende scholen met VR-brillen getest hoe de nieuwe kantine concepten werden ervaren. Dankzij onze eigen ontwikkelde onderzoeksmethode OSQAR, konden we studenten in Virtual Reality de concepten laten zien en laten ervaren.

Het resultaat

We hebben inzicht gekregen in waar de nieuwe concepten toe kunnen leiden, wat zonder VR minder zichtbaar zou zijn. Zo weten ze nu bij DE-Education en bij scholen wat een nieuw concept voor beiden zou kunnen doen. Zo kunnen zij de concepten nog beter aan laten sluiten bij student!

 

Previous Project
Next Project