Terug naar overzicht

Pakket M Neuromarketing in Horeca


Pakket M Neuromarketing in Horeca

Er zijn maar liefst 60 omgevingsfactoren van invloed op het gedrag van jouw gast. Hoe mooi zou het zijn als alle zintuigen op de juiste manier geprikkeld worden in jouw zaak waardoor gasten nog nét even langer blijven en kiezen voor een duurder glaasje wijn, een extra gerecht en een nog mooiere recensie achterlaten omdat het allemaal klopte in jouw zaak? De kennis van neuromarketing en psychologie maakt het mogelijk. 

 

Het proces 

Nadat je via de webshop je hebt aangemeld voor het programma M, krijg je direct een bevestiging in je mail. Binnen 2 dg krijg je reactie van ons en plannen we samen een gesprek in bij jou in het restaurant. Daarin deel je wat je wilt uitstralen met je zaak, waar je tegenaan loopt en wat je het liefste wilt bereiken. Ook stellen we jouw vragen als ondernemer of bedrijfsleider om meer te weten te komen van jou. De inzichten helpen om te bepalen wat elke gast móet opmerken tijdens een bezoek in jouw unieke zaak. Ook stellen we vragen over de gemiddelde besteding nu en welke producten je graag meer (en minder) in het zonnetje wilt zetten. Na dit gesprek van ongeveer 1,5 uur wordt de expert van Consumatics een 'normale' gast. Hij blijft ongeveer 2 uur in jouw zaak, observeert gedrag, telt gedragingen van andere gasten, nuttigt zelf een gerecht bij je of een drankje. Ook worden er foto's gemaakt, die je later weer terug gaat zien in jouw persoonlijke rapportage. Ons team heeft een achtergrond in psychologie en neurobiologie en werkt voor grote organisaties, zoals Bagels & Beans, Shell, Efteling en Doppio Espresso. Met deze kennis zijn we in staat om snel en goede inzichten te verschaffen. 

Je ziet tips over alle communicatie zoals menukaart en promotieborden, verlichting, geur, muziek, planten en meer. We bepalen (in sommige gevallen) het verhaal en helpen je om dit op de juiste manier over te brengen aan je gast. In sommige gevallen scherpen we je doelgroep aan, zodat je weet welke producten daar in de toekomst wel of niet bij passen. We kijken naar de gehele journey, dus nemen ook jullie uitingen op social media en de website mee. Zie hieronder twee voorbeelden van de adviezen. 

 

neuromarketing nagerecht

 

Rapportage en telefoongesprek

Twee weken na het eerste gesprek vindt de presentatie plaats bij jou op locatie. We hebben eerst een kort voorgesprek met je waarin we er doorheen gaan. Daarna is de presentatie voor meerdere betrokkenen, zoals een marketingcollega, een supervisor of bedrijfsleider. We nemen alle adviezen met je door. Daarna kun je het nog rustig doorlezen in een persoonlijke rapportage. 

Je ziet punten die je direct aan kunt pakken en punten die je binnen een paar maanden op kunt pakken. Als je ermee aan de slag gaat, kan je gemiddelde besteding direct toenemen! Belangrijk is, dat je daarna de kennis hebt om het zelf te doen. Geen menukaart ziet er meer hetzelfde uit na een traject met Consumatics. En als jij de zaak in loopt, herken je dat er bewust is nagedacht over de muziek. 

En nu? 

Wat houdt je nog tegen? Wil jij ook binnen drie weken je omzet verhogen? Vraag het dan direct aan! 

 

 

 

Meer weten?

Wenda kan je hier alles over vertellen




Wenda Linthorst

Mede-eigenaar