Terug naar overzicht

Experiment


De praktijk zal het leren! Variabelen aanbrengen en het effect meten, voor wetenschappelijk onderbouwde keuzes

Ons brein werkt ontzettend hard om de miljoenen prikkels van onze zintuigen te kunnen waarnemen, verwerken en interpreteren. De meeste informatie hiervan wordt verwerkt zonder dat we ons hier bewust van zijn. Dit hoeft ook niet want ons onbewuste regelt dit allemaal. En dat is maar goed ook. Stel je eens voor dat je heel bewust je laatste autoritje hebt meegemaakt; dat je precies kunt zeggen waar je terugschakelde naar zijn twee en dat je bij elke bocht moest nadenken ‘spiegels, knipperlicht, afremmen…’ Dan word je doodmoe.

Wat is nou het effect van een verandering? Verbetert de waardeperceptie van ons product als we kiezen voor een nieuwe verpakking? Wat doet nieuwe muziek met mensen? Zorgt een in-store verandering voor een mooiere ervaring? Een experiment van Consumatics geeft antwoord op deze vragen. Praktisch. Aantoonbaar. Enthousiast.

Een Consumatics onderzoek in drie stappen Elements

Observeren is leren! Tijdens een empathical design observation wordt het gedrag van mensen op locatie in beeld gebracht. Ook kijken we hoe de omgevingsfactoren mensen beïnvloeden. Dit wordt gepresenteerd aan de betrokkenen. Je ontvangt adviezen op het gebied van ambiance (zoals muziek, geur, licht en temperatuur), communicatie, presentatie en team. Dit noemen we elementen. Hier hoor je ook welke aanpassingen daarin, naar verwachting, het meeste effect hebben voor jullie organisatie en gasten.

2. Action

Tijd voor actie! Consumatics gaat bij enkele pilot stores aan de slag met de elementen. We brengen de doelen van je bedrijf in beeld en aan de hand hiervan coördineren wij het plaatsen van de nieuwe elementen, de communicatie en de meting. Elementen zijn constant in beweging. Iets wat enkele jaren geleden booming was, hoeft nu niet meer te werken en dit effect werkt ook andersom. Wat is bijvoorbeeld het effect van tablets instore? Dat effect was er eerder niet. Om deze veranderingen bij te houden bestudeert Consumatics constant de nieuwste wetenschappelijke literatuur. Je krijgt naast het experiment in enkele pilot stores dan ook een samenvatting van het literatuuronderzoek.

3. Results

Meten is weten! Nadat de elementen zijn aangepast worden de resultaten met betrekking tot verandering van consumentengedrag geanalyseerd. De elementen worden daarna landelijk doorgevoerd als het resultaat positief is. Doordat onze werkwijze heel tastbaar is merken we bij de huidige trajecten dat onze klanten bij zowel het hoofdkantoor als de filialen in het land enthousiast worden om hiermee aan de slag te gaan. Wordt u hiervan ook enthousiast? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend gesprek via 020-2619106 of stuur een email naar info@consumatics.nl 

Cases with this service

Meer weten?

Wenda kan je hier alles over vertellen




Wenda Kielstra

Mede eigenaar