Terug naar overzicht

VR-onderzoek | Bakerstreet


De vraag

Waar baseren onze gasten de keuze voor een bepaald product op? Hoe kunnen we zorgen voor een prettigere en effectievere opstelling voor de gast en voor de andere stakeholders?

 

De methode

Met OSQAR, onze eigen ontwikkelde onderzoeksmethode, is de huidige opstelling van de Bakery gefilmd in de Shell. Daarna is de film digitaal bewerkt. Daardoor zijn er drie situaties gecreëerd. 300 personen die exact in de doelgroep passen beleefden de verschillende condities in Virtual Reality. De mensen zijn natuurlijk door Consumatics geworven. Tijdens het het zien van deze beelden ontvingen de deelnemers verschillende vragen om te zien welk product zij zouden gaan kopen. Doordat er drie versies van de filmpjes waren, werd iedereen onbewust meegenomen in een andere situatie waardoor we hun werkelijk gedrag zagen. Als laatste werd er ook een heatmap gemaakt, om inzichtelijk te maken waar de mensen naar hebben gekeken. 

 

De resultaten

Het onderzoek biedt boeiende inzichten voor de doorontwikkeling van de Bakery van de Shell. Intussen is Daily by Shell al op diverse plekken te vinden, waar onze inzichten in verwerkt zijn. Bakerstreet heeft hiermee gericht keuzes gemaakt die leiden tot een prettigere en effectievere opstelling voor de gast en voor de andere stakeholders!

 

Meer weten?

Wenda kan je hier alles over vertellen




Wenda Linthorst

Mede-eigenaar