Terug naar overzicht

Literatuurstudie | Beiersdorf


De vraag

Het global team van Beiersdorf wil voor haar merken informatie hebben hoe het schap het beste ingedeeld kan worden om de aandacht te krijgen van de shopper. De mooie merken zoals Nivea en Labello staan bij de retailer tussen andere merken gepresenteerd. Met de laatste wetenschappelijke inzichten kunnen zij net een stapje extra doen dan de concurrentie.

De methode

Consumatics verzorgt literatuurstudie over diverse thema's. Wetenschappelijke studies worden doorgespit. Journals over instore shoppergedrag worden gelezen. Als drie journals een conclusie bevestigen, wordt het naar Beiersdorf verzonden. De informatie wordt opgedeeld per thema en verwerkt in een infographic volgens de richtlijnen van Beiersdorf.

De oplossing

"Wij hebben diverse literatuuronderzoeken door Consumatics laten uitvoeren, welke we hebben gebruikt als extra argumenten bij diverse richtlijnen die wij beschikbaar hebben voor onze landen. De samenwerking is altijd erg fijn, snel, pragmatisch, deadlines worden gehaald en de resultaten zijn eenvoudig implementeerbaar. Aan te raden dus!"

Services with this case

Meer weten?

Wenda kan je hier alles over vertellen




Wenda Linthorst

Mede-eigenaar