Terug naar overzicht

Klantenonderzoek | Smallsteps


De vraag

Waarom kiezen jonge ouders voor een bepaalde kinderopvang? Wat vinden zij belangrijk? Hoe kunnen we er voor zorgen dat Smallsteps altijd wordt overwogen als kinderopvangorganisatie? 

 

De methode

Het onderzoek bestond uit verschillende onderdelen. Toekomstige ouders kunnen op meerdere manieren in aanraking komen met een kinderopvang, waarbij er veel wordt vertrouwd op wat vrienden zeggen. Het creëren van ambassadeurs is dus van wezenlijk belang. Wetenschappelijke literatuur naar dit thema is dus de eerste stap geweest. Door verschillende psychologische principes te onderzoeken en te vertalen naar jonge ouders, ontstonden er direct ideeën. Vervolgens is de online informatie geanalyseerd. Welke informatie op fora en social media werd gedeeld? De woorden die gebruikt worden, laten de juiste emotie zjin, die ook vertaald kan worden naar marketing & communicatie. Als laatste stap zijn klanten en niet-klanten gevraagd om door een unieke interviewtechniek hun ervaring te delen. De drie bronnen hebben geleid tot een uniek rapport en advies. 

Om hier op door te pakken, is er een brainstormsessie gehouden met onze collega conceptontwikkelaar Pim Pelser en betrokkenen van het hoofdkantoor van Smallsteps.

 

Het resultaat 

We zijn tot een aantal hapklare concepten gekomen die gemakkelijk geïmplementeerd zijn binnen Smallsteps. Deze zorgen voor nog blijere ouders en kinderen die kiezen voor Smallsteps! Een element waar we bijvoorbeeld bij betrokken zijn geweest is het stimuleren van het eten van groente. Het filmpje hieronder laat de smaaksafaribox zien. 

 

 

Meer weten?

Wenda kan je hier alles over vertellen




Wenda Linthorst

Mede-eigenaar