Terug naar overzicht

Expert visits | Bakkerij van Heeswijk


De vraag

Van Heeswijk is een bakkerij met zeven winkels, continu op zoek naar excellentie. Hoe dieper je echter in je eigen organisatie zit, hoe lastiger het soms is om kritisch en neutraal te oordelen. Daarom heeft Van Heeswijk Consumatics gevraagd twee series Expert Visits uit te voeren, om te ontdekken waar nog ruimte voor verbetering ligt.

 

De methode

Consumatics heeft eerst een ronde Mystery visits uitgevoerd, door bij elke winkel een aankooptraject te doorlopen als klant. Vervolgens is een ronde Expert Visits gedaan, waarbij de onderzoeker zichzelf bekend maakt en enige tijd in de winkels doorbrengt om alle details in zich op te nemen. Op basis hiervan is advies uitgebracht hoe de winkels nóg gastvrijer, duidelijker en leuker gemaakt konden worden. Na het doorvoeren van de adviezen is opnieuw bij elke winkel een Mystery Visit uitgevoerd.

 

Het resultaat

Van Heeswijk ontving een rapport vol met praktische tips. Van de klantbenadering van de medewerkers, tot de vulgraad van producten, en van de signing op de gevel, tot de teksten op de productkaartjes. Het overgrote merendeel hiervan is in de praktijk doorgevoerd en draagt nu bij aan de geweldige ervaring van de klanten van Van Heeswijk.

 

Marielle van Heeswijk (eigenares) over de samenwerking: 

"Wij verkopen niet, wij zijn gastheer! Het creëren van de ultieme klantervaring is ons streven. Consumatics helpt ons om van de onbewuste ervaring in onze winkels een feest te maken.”

Meer weten?

Wenda kan je hier alles over vertellen




Wenda Linthorst

Mede-eigenaar