Terug naar overzicht

Nieuw concept voor studenten


Jacobs Douwe Egberts Professional wilde een specifiek concept voor hun Education markt om de studenten nog beter te kunnen bedienen.

De vraag

Jacobs Douwe Egberts Professional heeft een sterke positie binnen en buiten de Education-markt. De vraag ontstond om een concept te creëren die specifiek studenten blij maakt en past bij de leefstijl van hen. 

Methode

Aan de hand van vooronderzoek heeft Conceptional verschillende beelden gecreëerd. Deze beelden zijn in 360 graden opgemaakt. Vervolgens zijn verschillende situaties voorgelegd aan honderden studenten. Deze studenten kregen een VR-bril op, waarbij ze in één van de horecaomgevingen belandden. In deze virtuele omgeving beantwoordden zij vragen, die relevant zijn voor deze doelgroep. Het gaf inzicht op hun prijsperceptie, relaxed gevoel, toevoeging voor de school en meer. Ook is dit voorgelegd in een situatie zonder DE-uitingen, om ook te zien of het merk an sich een invloed had. 

Resultaten 

Het resultaat was duidelijk. De studenten waren het meest positief over het concept The Brew. Dit is vervolgens gebouwd op de HAN als eerste locatie. Het onderzoek heeft bewijs en inspiratie gegeven hoe The Brew succesvol ingezet kan worden. De prijs van een kop koffie is op de cent overgenomen en wordt goed ervaren. Ook zijn de beelden nog gebruikt op de facility beurs, zodat (potentiële) scholen in aanraking konden komen met het concept. 

Meer weten?

Wenda kan je hier alles over vertellen




Wenda Linthorst

Mede-eigenaar