Terug naar overzicht

Welke move maak jij?

Marianne van de Water, 14 februari 2018

Wat doet hij dat slim. The Bolt. The Move. De champagne. En wat fijn dat die Nederlanders dit ook gewoon doen! De move maken. Een top plaats. Goud. Je meten met Usain Bolt. Dat komt natuurlijk ook omdat wij als Hollanders wel in zijn voor een geintje.Op alle vlakken worden we hier geraakt.

De zintuigen

  • We zien het filmpje (visueel).
  • We maken de move (kinestetisch)
  • we proeven & ruiken de champagne (gustatoir en olfactorisch)
  • We horen de stem van Usain (auditief).

Wist je dat 95% onbewust gebeurt? Hier worden dus behoorlijk wat facetten ingezet. Bij ons mag het allemaal flink onderbouwd zijn. En het is goed te meten met al die tweets en posts. Voordat je het weet ben je #TrendingTopic #OS2018. 

We moeten lang wachten op die Olympische Winterspelen. Als het dan eindelijk weer zo ver is, zit iedereen gekluisterd aan de buis. We vieren met vrienden en je Hollandse gevoel viert hoogtij. Het is mooi dat je al die gevoelens kunt koppelen aan een belevenis. Een belevenis die er niet alleen is bij de Olympische Spelen maar ook straks weer in het “gewone leven”. Zulke belevenissen en betekenissen kun je ook creëren voor en met je klanten. Ken je bijvoorbeeld de #wachtverzachter of #verwencirkel al? Of de #EmployeeJourney van jouw medewerkers? Hoe mooi is dat als je dit ook inzichtelijk kunt maken en weet wat de Return on Guestment is. Dus doe net als Bolt!

Voor een goed gesprek sta ik graag voor je klaar samen met mijn collega's, 
Marianne van de Water 
marianne.vandewater@consumatics.nl 

Bron Foto: AD