Terug naar overzicht

Vegetarisch heeft de meeste potentie in 2017

Wenda Linthorst, 12 januari 2017

Consumatics heeft voor de Horecava onderzoek gedaan op de beurs naar de potentie van een drietal nieuwe horecaconcepten. De horecaprofessionals hebben aangegeven dat vegetarisch het meeste potentie heeft. De resultaten van de studie worden gepresenteerd op de Horecava om 13 uur in Hal 1 bij InnovationLAB.

Vegetarisch

Het vegetarische en duurzame comfortfood restaurant SNCKBR is laten zien aan de horecaprofessionals in Virtual Reality op de beurs. Tevens zagen de bezoekers het flexitarische restaurant Swych, gevestigd in NH Krasnapolsky. Swych heeft groente als hoofdingrediënt. Wil je vis of vlees? Dan moet je dat als bijgerecht bestellen. Tevens zagen de professionals een theebar (T’s) in de door Consumatics ontwikkelde virtual reality app OSQAR. Bij elke VR-film werd een aantal vragen gesteld aan de Horecava-bezoeker. Zij werden aangesproken op de beurs in InnovationLAB en beleefden de drie concepten. Terwijl de bezoekers de VR-bril droegen, beantwoordden ze vragen door de kijkrichting te veranderen. Deze methode wordt door Consumatics ook ingezet onder haar consumentenpanel. Ook al is deze studie maar drie dagen uitgevoerd, zijn er duidelijke trends te zien die bekend worden gemaakt donderdagmiddag om 13 uur in het theater van InnovationLAB Hal 1.

 

Vragen: Wenda Kielstra | wenda.kielstra@consumatics.nl | 06-52684006