Terug naar overzicht

LFE doet onderzoek: Wijzer in wijnzaken

Irene Tuijp, 13 november 2019

Hoe verleid je gasten tot het drinken van (betere) wijn, zonder omzet te verliezen op andere dranken? LFE liet een uniek onderzoek uitvoeren en vond interessante antwoorden op die vraag.

 

Consumatics heeft wijnimporteur LFE advies gegeven over hoe je mensen kunt beïnvloeden in hun keuze voor wijn. Door wijn op verschillende manieren onder de aandacht te brengen werd onderzocht wat de invloed hiervan was op de gast. Dit werd gedaan aan de hand van een uitgebreide literatuurstudie, gevolgd door een Virtual Reality (VR) onderzoek. Door middel van een VR-bril werd de oogactiviteit van gasten gemeten tijdens het bekijken van een wijnkaart om zo testen waar de aandacht van de gast naartoe ging. 

Deze kennis kan door LFE gebruikt worden om horecaondernemers te helpen een wijnkaart samen te stellen en omgevingsfactoren aan te passen die gasten verleiden tot een hogere wijnconsumptie.

Lees hier het hele artikel