Terug naar overzicht

Facts and Feelings - Marianne van de Water

Nina Witvliet, 26 oktober 2017

Facts

16 Oktober, 19 graden Celsius, luchtvochtigheid 92%, windkracht 2, 44 sproetjes, oh nee, spatters op mijn gezicht, 6 vliegtuigen die overvliegen, 1 vrachtauto, 1 boswachter, 7298 stappen, 1 mountainbiker, 1 gewone fietser, 5 wandelaars, 4 honden, 36 paddenstoelen, 1 hakselaar, schoenmaat 39, 1 paraplu, 60 minuten wandelen in het duin. Verder heb ik net gelezen dat we gemiddeld 51 tot 100 keer per dag op onze telefoon kijken dus zal ik daar ook wel aan voldoen. De facts. Bijna staccato opgedreund. Maar geeft dit een beeld van wat ik gedaan heb?

 

Feelings

Ik snuif de herfstlucht op, heerlijk. De temperatuur is bijna zwoel, en dat voor deze tijd van het jaar. Ik geniet dubbel. Ik smul van de kleuren op het pad in het bos, het wit van de paddenstoelen en de zilverberk, de groene sterretjes mos. De lucht vertoont woeste witte wolken met stukjes blauw. Ik zie blaadjes in alle schakeringen groen, bruin en geel. Met het dwarrelen van de blaadjes, dwarrelen ook mijn gedachtes. Vanmorgen eerst de enthousiaste ontvangst en het warme gevoel bij het persoonlijk afleveren van een verrukkelijke slagroomtaart voor een collega ondernemer, om hem te feliciteren met het succes. Op de terugweg, met het parkeren van de auto, kom ik de 90 jarige buurman tegen. Hij praat met horten en stoten over zijn echtgenote die is opgenomen met Alzheimer. 62 Jaar getrouwd en nu niet meer samen. In en in verdrietig. De lekkage in zijn slaapkamer kon er ook nog wel even bij. Ook zijn wangen zijn nat. Kort daarna, weer net zo snel het geamuseerde gevoel dat ik had toen zoonlief voor de grap vroeg: Mam waar zit de vloeistof voor het knipperlicht. Daar stonk deze coole moeder niet in. Wel toverde het een glimlach op mijn gezicht. De feelings. In een korte tijd zo veel verschillende emoties.

 

Employee Journey

Stel je eens voor, dat je de facts en feelings samenbrengt. Dat je kunt bewerkstelligen dat naast de feiten ook de persoonlijke gevoelens, die zo belangrijk zijn, meer op de voorgrond treden. Dat je het gevoel niet alleen bij je klanten kunt meten maar ook bij je werknemers. Alles om ervoor te zorgen dat het geluksgevoel uitgestraald wordt binnen en buiten de organisatie. Dat is waar onze kracht ligt! Wil je ook meer geluk op de werkvloer én tegelijkertijd naar je klanten? Employee journey is de oplossing.

 

Marianne van de Water

26 oktober 2017