Terug naar overzicht

Event met Jan Heemskerk

Wenda Linthorst, 21 september 2018

Op donderdag 20 september vond de try-out plaats van de nieuwe presentatie van Consumatics, een co-creatie van Jan Heemskerk (bekende journalist, oud-Playboy baas en inmiddels 25 kg. afgevallen) en onze compagnon Helma Loomans. Niet geweest? We laten je graag even meegenieten! 

Het herkenbare verhaal van de eigen ervaringen van Jan werden afgewisseld met zinvolle feitjes van de wetenschap. Doel? Professionals amuseren & inspireren om zelf een gezonde leefstijl te hebben en naaste collega's aan te sporen om dat ook te doen. Zo kunnen teams het uiterste uit zichzelf halen en duurzaam omgaan met hun lijf! Fitte werknemers hebben minder kans op ziekte en een burnout en kunnen volgens TNO het bedrijfsleven honderden miljoenen besparen. Werknemers worden 23% productiever als ze actief zijn geweest. Allemaal goede redenen om als organisatie ook in te zetten op een fit team!

Jan is een nieuw leven gaan leiden. Een gezonder leven. En die weg inslaan ging niet zonder slag of stoot. Jan omschrijft zichzelf als een hele gewone man en juist daardoor is zijn verhaal zo herkenbaar voor ons allemaal. Hij nam ons mee in de stappen die hij door is gegaan, een serieus verhaal, maar gebracht met de nodige humor. Helma lichtte vanuit de wetenschap toe welke elementen nou maken dat het zo lastig is om veranderingen door te zetten en hoe je het brein wel "kan foppen" om een succes te maken van de gestelde doelen. Neuromarketingkennis en psychologie zijn verweven in dit aansprekende verhaal. Zo kreeg de groep direct handvatten om  zijn/haar specifieke vitaliteits-doel te behalen. 

De 20 professionals uit retail, hospitality, training & ontwikkeling en financiële dienstverlening waren unaniem enthousiast. Aan het einde van deze sessie werd feedback gevraagd door de twee sprekers. Wat moet er nog veranderen voordat dit minimaal wekelijks geboekt gaat worden op congressen, events en seminars, net als onze sessies over psychologie & neuromarketing gericht op klanten? Uitkomst was dat deze sessie ideaal is om samen met teams in alle organisaties in Nederland aan de slag te kunnen met vitaliteit en teamgevoel.

De eerste sessies zijn geboekt, zodat het doel bereikt kan worden; Op naar nog meer gelukkige en fitte medewerkers. Zo profiteren de werknemers zelf, maar ook de organisaties die hierdoor nog beter kunnen performen. Wil jij meer weten over onze presentaties? Bel of mail dan met Helma Loomans.

Zelf een keer een openbare sessie van Consumatics bijwonen? Bekijk de agenda.