Terug naar overzicht

De sleutel tot succes zit ‘m in kennis van elkaars wereld

Lisanne Korfage, 30 december 2019

Kom jij naar de Horecava? Wij zijn er ook! We nemen je graag mee in de toekomst van food en lifestyle. We gaan jouw zintuigen prikkelen, leggen uit waarom je met neuromarketing het verschil kan blijven maken en geven hierbij direct toepasbare adviezen om mee aan de slag te gaan. Wel interesse, nog geen uitnodiging? Mail ons. 

 

Er worden duizelingwekkend veel wetenschappelijke artikelen gepubliceerd. Wel zo’n 5000 per dag. We proberen elke dag theorieën en modellen te begrijpen, te verwerken en een beetje te veranderen, maar het meeste daarvan heeft nauwelijks effect op het geheel.

 

Kenniseconomie, informatiemaatschappij en sociale innovatie zijn inmiddels begrippen waar we niet meer onderuit komen. De zoektocht naar kennis en overdreven verdieping. 

Dit was vroeger wel anders. Neem nu bijvoorbeeld de oude Griekse filosofen. Ze schreven over van alles, van psychologie, tot wetenschap en politiek. In mijn ogen geen specialisten. Tegenwoordig is dat bijna niet meer mogelijk. Je kunt nu eenmaal als mens maar een beperkt aantal dingen leren in je leven. En mocht je dus een theorie of model naar jouw hand willen zetten, dan zal je je enorm moeten specialiseren. Toch ben ik van mening dat je als individu wél het verschil kan maken. Kennis is macht, maar kennisdeling is kracht!

 

Maar wat heeft het voor zin de materie uitstekend te leren kennen als we geen zicht krijgen op de samenwerking ertussen? Specialisme brengt ons pas echt verder als we die specialistische kennis kunnen koppelen aan andere kennis en samen grip houden. 

 

We moeten ons misschien minder focussen op de ontwikkeling van onze kennis zelf, maar de focus verleggen op de mate waarin we onze kennis bruikbaar maken voor anderen. Zorg dat kennis tussen personen gaat stromen, zodat deze niet gevangen blijft in één persoon. Zo boeken we wetenschappelijke vooruitgang en maak jij het verschil. We hopen tijdens de Horecava onze kenniseconomie een boost te geven. Kom jij naar onze kennissessie of trendtour?

 

TrendLAB

Team Consumatics versterkt HTC Advies en RAI Amsterdam

13-16 januari 2020