"Je bent net zo goed als je laatste opdracht"

Rien de Koning

Research Specialist Foodservice


Achtergrond

Rien is 'gepokt en gemazeld' in foodservice, op elke schakel van de bedrijfskolom. Intussen heeft hij ruim 30 jaar ervaring in food, retail en foodservice op het vlak van marktonderzoek, category management en shopper marketing. Rien heeft een breed netwerk met veel contacten op basis van uitgebreide ervaring bij Foodstep, GfK, IRI en Mars. Daarnaast begrijpt hij, op basis van inzicht en cijfers, hoe de hazen in foodservice lopen, vanuit shopper, ondernemer/formule en tussenhandel. Hij heeft al verschillende projecten afgerond voor gerenomeerde klanten, zoals o.a. Sligro, Lekkerland, Jumbo, FFC, Coca-Cola, Heineken en FrieslandCampina.

 

Functie Consumatics

Hij is oprichter en eigenaar More2Market. Rien is onze research specialist foodservice voor Consumatics.

 

Persoonlijk

Koken, lekker eten en mijn gezin staan centraal. Samen aan tafel of actief erop uit; ik zweer bij het motto: “niemand is een binnenmens”. Verder krijg ik heel veel energie van dat doen waar ik goed in ben: concreet resultaat leveren voor klanten. Ik vraag mezelf altijd: Wat kun je ermee, wat is het resultaat van het gewonnen inzicht en welke stap neem je op basis daarvan voor de business? Je weet wie je krijgt en dat schept een verplichting in kwaliteit.

 

Projecten

Naast veel klantspecifieke projecten is het vooral het vestigingsplaatsonderzoek 2.0 en het out-of-home shopper onderzoek dat breed in de markt wordt gezet. Snappen of je vestiging op een bepaalde locatie gaat renderen en inzicht in wie je klant is, waar en op welk moment van de dag. 




Connect