Josefien ten Have

Adviseur


Achtergrond
Mijn studie Psychologie aan de Erasmus Universiteit begon met het vak “Mensen in groepen”- een introductie in de studie naar hoe mensen elkaars emoties, gedragingen en gevoelens beïnvloeden. Ik was direct verkocht. Sindsdien ben ik me steeds meer bezig gaan houden met de vele manieren waarop onze keuzes, overtuigingen en gewoonten gestuurd worden door de interactie met onze omgeving. De master Economic and Consumer Psychology sloot dan ook perfect aan bij deze interesse. Tijdens deze master heb ik voor mijn scriptie onderzoek gedaan naar de invloed van verpakkingen op smaakperceptie, en heb ik mij verdiept in de vele factoren die onbewust meespelen tijdens een aankoopbeslissing. Hoewel ik zeker wist dat ik verder wilde gaan met onderzoek op dit gebied, besloot ik me meer te verdiepen in een specifieke doelgroep – kinderen en jongeren – door nog een master te volgen in de Pedagogische Wetenschappen. Na deze kleine zijsprong ben ik met veel plezier begonnen in de sector waar vele consumentenpsychologen van dromen: de neuromarketing!

Functie binnen Consumatics
Het verklaren, begrijpen en voorspellen van wat mensen doen of juist niet doen ligt in mijn aard. Als adviseur kan ik mijn kennis over psychologische feiten, relevante studies en wetenschappelijke methoden gebruiken om tot verrassende inzichten te komen. Daarbij zijn mijn creativiteit, enthousiasme en lef, eigenschappen die goed van pas komen.

Persoonlijk
Ik woon al enkele jaren in Rotterdam, in een gezellig appartement met vrienden aan één van de meest multiculturele straten van het centrum. Met mijn Cineville-pas ga ik wekelijks naar de film; van klassiekers tot voorpremières en van arthouse tot blockbusters. Daarnaast hou ik van sportief bezig zijn: crossfit en wielrennen zijn favoriet, maar ik ben altijd te motiveren om nieuwe dingen te proberen. Ik haal er veel plezier uit om op onderzoek uit te gaan en nieuwe ervaringen op te doen. En niet te vergeten: om van anderen te leren!




Connect