Guus van Loon

Research Consultant Neuromarketing


Achtergrond

Tijdens mijn studie neurobiologie aan de Universiteit van Amsterdam begon ik langzaam te schuiven van fundamenteel hersenonderzoek in het laboratorium naar het onderzoeken van het consumentenbrein en bijbehorend gedrag. Deze lijn naar toegepast marketingonderzoek heb ik doorgezet, eerst als research consultant bij Consumatics en nu als senior researcher bij Bloakes.


Ik vind het super boeiend om emotioneel en intuïtief menselijk gedrag te verklaren en te voorspellen aan de hand van cijfers, om zo te leren welke factoren van invloed zijn op beslissingen. Zeker wanneer dit inzicht geeft in waarom een aanbod voor een consument aantrekkelijk genoeg is om hierop in te gaan.


Samenwerking met Consumatics 

Mijn collega’s bij Bloakes en ik werken met plezier samen met het enthousiaste team van Consumatics. Met onze impliciete onderzoeksmethoden en eye tracking leveren we extra inzichten in onbewust consumentengedrag en ondersteunen we bij vraagstukken op het gebied van product proposities, communicatiemiddelen, merkassociaties en verpakkingen.


Persoonlijk

Ik ben vooral altijd erg nieuwsgierig naar het waarom achter dingen en voel mezelf dan ook significant meer wetenschapper dan marketeer. Toch ben ik erg op m’n gemak in een meer dynamische en commerciële setting waar nieuwe vraagstukken elkaar in hoog tempo opvolgen. Meer generiek gezien ben ik groot fan van nieuwe ervaringen en laat ik herhaling het liefst zo veel mogelijk achterwege. Volgens mij is het een gezonde behoefte om het brein te blijven prikkelen!




Connect