198 West 21th Street, Suite 721
New York, NY 10010
youremail@yourdomain.com
+88 (0) 101 0000 000
Follow Us

NIEUW: Impactscan ondernemersomgeving op gastbeleving

Ja, we mogen weer! Velen van ons vieren de individuele bewegingsvrijheid als consument en doen dat door de winkels, speciaalzaken, horeca en recreatieparken in te duiken. En godzijdank, jij als ondernemer ook weer vol aan de bak! Heb jij jouw zaak omgebouwd? De indeling compleet veranderd of juist het minimale aangepast? Met alle veranderingen van de afgelopen tijd wil je als ondernemer zeker weten hoe jouw zaak wordt ervaren en welke investeringen er écht nodig zijn om de gastbeleving (verder) te verbeteren.

We zijn anders gaan denken
“Dat consumentengedrag is veranderd durf ik te stellen”, aldus Lisanne Korfage van Consumatics. We denken allemaal nog altijd dat we autonoom zijn en bewust onze beslissingen nemen. Dat is en blijft niet waar. 95% van ons gedrag vindt onbewust plaats, aangestuurd door omgevingsfactoren als licht, geluid en tekstuitingen. Onze hersenen filteren alleen de meest opvallende prikkels eruit, en gelukkig ook maar, in deze wereld van (te)veel keuzes. Echter is de behoefte aan veiligheid (!), oprechte aandacht en comfort vele malen groter. Plotseling staan onze consumentenwaarden op hun kop.

We willen bewijs dat het goed is
Consumenten besteden hun tijd en geld het liefst in zaken waar zij het beste gevoel bij hebben. Voordat ze besluiten bij jou naar binnen te gaan, hebben ze onbewust de omgeving al gescand. En op basis van wat ze waarnemen, maken ze hun keus om wel of niet bij jou naar binnen te gaan. Hiervoor is belangrijk dat consumenten bij jou een bewijs hebben ‘dat de locatie goed is’ en veilig & hygiënisch overkomt. In deze tijd willen mensen extra snel geholpen worden. Mensen gaan doelmatig op pad. Draai langzame muziek om mensen een ontspannen gevoel te geven en te verleiden langer te blijven.En laat mensen zelf aan de slag gaan. Bijvoorbeeld door de consument buiten of digitaal te laten bestellen. Zorg dat je de contactpunten minimaliseert en een goede doorloop stimuleert.

Roep om zekerheid
Uit gesprekken met ondernemers weet Consumatics dat er veel behoefte is aan zekerheid over de impact van de omgeving op de consument. Aan ons en alle retail- en horecaondernemers de opgave om het consumentenvertrouwen te herwinnen. Wat moeten we hiervoor doen, en wat doen we? Denk aan omgaan met smalle gangen, kortere looplijnen, plexiglazen wanden, een vernieuwd entree en overal pijlen. Gasten willen aan de hand meegenomen worden. Geadviseerd worden. Verleid worden tot een aankoop. En met een tevreden gevoel naar huis gaan. Om vervolgens anderen te vertellen over jouw onderneming. Ja, heel leuk en aardig.. Maar hóe bereiken we dat? Eén ding weten we zeker: een duidelijke routing in de zaak is cruciaal. Maar hoe zorg juist jij ervoor dat de consument meer veiligheid en zekerheid bij jou ervaart dan bij de buren? Het antwoord is simpel, wees duidelijker. Duidelijkheid geeft een gevoel van veiligheid en zorgt ervoor dat de gasten zich prettig voelen. Maar hoe weet je zeker of je de juiste dingen duidelijk doet?

Behoefte, belofte en nieuw bewijs
Wij weten dat mensen niet zeggen wat ze doen, en niet doen wat ze zeggen. De mens is zich niet of beperkt bewust van het waarom van zijn handelen al denkt hij van wel. Daarom zijn traditionele onderzoeksmethoden niet geschikt om te achterhalen waaróm iemand iets heeft gedaan, laat staan te voorspellen wat iemand gáát doen.

Met de technieken van neuromarketing en onze nieuwe onderzoekstool ‘de impactscan’ zijn we wél in staat te achterhalen wat iemand echt vindt en te voorspellen wat iemand gaat doen. Wij brengen in kaart welke onbewuste factoren in jouw zaak bijdragen aan een betere gastbeleving. Denk hierbij aan de keuze in materiaal, kleur, geur en tekstuitingen. En dus welke investeringen er in jouw conceptoptimalisatie nodig zijn om consumenten een prettiger gevoel te geven.

De impactscan kan snel en in één week worden opgezet. We plannen een intake, maken een customer journey map, selecteren de juiste omgevingsfactoren en meten de doelgroep online of op locatie. Met inzichten en toepasbare aanbevelingen als resultaat. Uniek is de voorspellende waarde en wetenschappelijke onderbouwde uitkomsten.

Mocht je hierover willen sparren of heb je vragen, altijd welkom!
Investeer slim en gericht in optimalisatie om de omzet te verhogen, juist nu. Ga voor aanpassingen die sowieso werken. En weet dat conceptoptimalisatie maatwerk kan zijn. We willen allemaal geld verdienen, maar ieder concept is uniek en ieder vraagstuk anders. Zo zal de behoefte aan sociaal contact groter zijn in een “gezellig café”, waardoor een ruimere opstelling van tafels meer impact zal hebben. Zorg voor jouw eigen cocktail van passende omgevingsfactoren. Zo heb je de zekerheid dat je op een goede manier beslissingen maakt, handelt en dat jouw zaak zowel nu als in de toekomst succesvol blijft. Neem jij contact op voor een kosteloze kennismaking met goede koffie?