198 West 21th Street, Suite 721
New York, NY 10010
youremail@yourdomain.com
+88 (0) 101 0000 000
Follow Us

Consumatics en LFE gaan exclusieve meerjarige samenwerking aan

Met ingang van 2020 is LFE een exclusieve meerjarige samenwerking aangegaan met onderzoek- & adviesbureau Consumatics en zusterorganisatie HTC Advies. Deze samenwerking komt voort uit diverse gezamenlijke onderzoeken in de afgelopen twee jaar en past geheel binnen de strategie die LFE heeft in de Out of Home markt, waarbij de wijnimporteur zich onderscheidt door op te treden als kennispartner voor de horeca.

In 2018 startte de samenwerking tussen Consumatics en LFE met een literatuurstudie naar onbewust gastgedrag en de beïnvloeding daarvan op gebied van wijn. De uitkomsten waren uiterst interessant en gaven inzichten die LFE wilde onderbouwen met eigen onderzoek. In samenwerking met diverse klanten van LFE heeft Consumatics in het voorjaar van 2019 dit onderzoek uitgevoerd. De resultaten hiervan hebben gezorgd voor een complete visie op gastgedrag in horeca met betrekking tot wijn. LFE adviseert haar klanten om op eenvoudige wijze meer omzet uit wijn te genereren.

Het vervolg hierop is de ontwikkeling van persona-denken voor horeca op gebied van wijn. Een concept wat LFE op dit moment finaliseert met HTC advies. Hiermee wordt het advies van LFE naar horeca nog gedegener. Niet de wijn, maar de gast staat centraal. Door vanuit de gast te denken, wordt het aanbod beter op vraag en wens afgestemd wat leidt tot hogere gastwaardering en -besteding.

Met de exclusieve samenwerking tussen LFE, HTC Advies en Consumatics is een meerjarig partnership aangegaan om gezamenlijke vervolgstappen te zetten in onderzoeken die horeca, gasten en wijn nog beter met elkaar gaan verbinden in de toekomst.

LFE behoort tot de top 3 Nederlandse wijnimporteurs. Jarenlange kennis en ervaring heeft geleid tot een prachtig portfolio met aanbod vanuit de hele wereld en in vrijwel elke prijsklasse.

Daarnaast is LFE als 100% dochteronderneming van Castel, het grootste wijnbedrijf van Europa, naast importeur ook producent. Een unieke positie van waaruit LFE haar klanten direct toegang biedt tot schaalvoordelen én kennis.

Consumatics doet neurowetenschappelijk onderzoek naar de werking van het brein en de invloed daarvan op onze beslissingen en denkwijzen van de consument. HTC Advies (her) ontwikkelt samen met haar opdrachtgevers hospitality concepten die de identiteit van een bedrijf of organisatie versterken.  Met de inzichten van beide organisaties wordt de beleving van de gast en consument geoptimaliseerd en ontstaat grip op de effectiviteit en het rendement van concepten.

Foto:
links namens LFE – Vicky Beekman – Trade Marketeer Out of Home
rechts namens Consumatics en HTC Advies – Anna Casemier – Managing Partner